Uwierzytelnianie wieloskładnikowe
w koncie klienta
Czym jest MFA i co zyskasz
MFA (Multi-Factor Autentication) oznacza uwierzytelnianie wieloskładnikowe, które podnosi poziom bezpieczeństwa i pomaga chronić dostępu do Twojego konta klienta. Gdy MFA jest włączone, podczas logowania wymagamy podania dodatkowego kodu zabezpieczającego. Kod otrzymasz zgodnie ze swoją dyspozycją – SMS-em lub na adres e-mail.
Co się zmieni
Jeśli nie jest to Twoje pierwsze logowanie do konta (konto jest aktywne):
- podczas pierwszego logowania po wprowadzeniu przez nas MFA, poprosimy Cię o aktywację usługi oraz zaakceptowanie nowego regulaminu.
- SMS-em lub e-mailem wyślemy Ci kod aktywacyjny - podaj go, aby dokończyć aktywację MFA.
- Przy każdym kolejnym logowaniu będziemy wymagali podania kodu weryfikacyjnego.
Jeśli logujesz się do konta pierwszy raz - akceptacja regulaminu usługi jest równoznaczna z uruchomieniem uwierzytelniania wieloskładnikowego. Jeśli w systemie mamy Twój numer telefonu, kod weryfikujący otrzymasz SMS-em.
Co jest ważne
- każdy kod weryfikacyjny jest aktywny przez 5 minut,
- kolejny kod możesz wygenerować, jeśli od poprzedniego minęła minimum minuta,
- dopuszczamy pięć prób wygenerowania i wpisania kodu. Jeśli każda z pięciu prób zakończona będzie błędem, proces zostanie przerwany i logowanie rozpoczniesz od początku,
- z poziomu swego konta, za pomocą zakładki Moje MFA, możesz zarządzać usługą, np. zmienić numer telefonu lub adres e-mail. Jeśli wprowadzisz tu numer telefonu lub adres e-mail, którego nie mamy w systemie, zaktualizujemy ten parametr również w Twoim koncie, nie tylko dla usługi MFA.
Zaloguj się