Człowiek przy komputerze

Uwierzytelnianie wieloskładnikowe

w koncie klienta

Czym jest MFA i co zyskasz

MFA (Multi-Factor Autentication) oznacza uwierzytelnianie wieloskładnikowe, które podnosi poziom bezpieczeństwa i pomaga chronić dostępu do Twojego konta klienta. Gdy MFA jest włączone, podczas logowania wymagamy podania dodatkowego kodu zabezpieczającego. Kod otrzymasz zgodnie ze swoją dyspozycją – SMS-em lub na adres e-mail.

Co się zmieni

Jeśli nie jest to Twoje pierwsze logowanie do konta (konto jest aktywne):

  • podczas pierwszego logowania po wprowadzeniu przez nas MFA, poprosimy Cię o aktywację usługi oraz zaakceptowanie nowego regulaminu.
Komunikat - aktywacja MFA
  • SMS-em lub e-mailem wyślemy Ci kod aktywacyjny - podaj go, aby dokończyć aktywację MFA.
Komunikat - aktywacja MFA - podaj kod
  • Przy każdym kolejnym logowaniu będziemy wymagali podania kodu weryfikacyjnego.

Jeśli logujesz się do konta pierwszy raz - akceptacja regulaminu usługi jest równoznaczna z uruchomieniem uwierzytelniania wieloskładnikowego. Jeśli w systemie mamy Twój numer telefonu, kod weryfikujący otrzymasz SMS-em.

Co jest ważne

  • każdy kod weryfikacyjny jest aktywny przez 5 minut,
  • kolejny kod możesz wygenerować, jeśli od poprzedniego minęła minimum minuta,
  • dopuszczamy pięć prób wygenerowania i wpisania kodu. Jeśli każda z pięciu prób zakończona będzie błędem, proces zostanie przerwany i logowanie rozpoczniesz od początku,
  • z poziomu swego konta, za pomocą zakładki Moje MFA, możesz zarządzać usługą, np. zmienić numer telefonu lub adres e-mail. Jeśli wprowadzisz tu numer telefonu lub adres e-mail, którego nie mamy w systemie, zaktualizujemy ten parametr również w Twoim koncie, nie tylko dla usługi MFA.

Komunikat - aktywacja MFA - zmiana nr telefonu