
Chroń dane
przed ich wyłudzeniem!
Zadzwonił ktoś do Ciebie i poprosił o dane osobowe powołując się na towarzystwo ubezpieczeń lub inną zaufaną instytucję?

Skorzystaj z poniższych wskazówek, aby nie paść ofiarą oszustwa. Dowiedz się, co zrobić jeśli podejrzewasz, że osoba dzwoniąca próbuje wyłudzić Twoje dane w celu m.in. zaciągnięcia kredytu.
Szczególną ostrożność warto zachować w sytuacji, kiedy odbieramy telefon od nieznanej nam osoby podającej się za przedstawiciela zaufanej instytucji. Oszuści często podszywają się np. pod agencje ubezpieczeniowe współpracujące z towarzystwami ubezpieczeń lub na zlecenie organu nadzoru.
Pamiętaj, że organ nadzoru (np. Komisja Nadzoru Finansowego) nigdy nie dzwoni do klientów zakładów ubezpieczeń czy banków – nie zleca takich rozmów. Oszuści bardzo często w trakcie rozmowy wskazują, że dzwonią w celu weryfikacji warunków umowy ubezpieczenia, a następnie starają się wyłudzić dane osobowe lub podejmują próbę sprzedaży produktu ubezpieczeniowego lub finansowego.
Dlatego pamiętaj, aby w takich okolicznościach udostępniać swoje dane tylko tym agentom ubezpieczeniowym, których znasz osobiście.
Bezpieczeństwo Twoich danych jest dla nas szczególnie ważne
W razie choćby najmniejszych wątpliwości:
- nie podawaj żadnych swoich danych osobowych czy ubezpieczeniowych,
- zapytaj jakie towarzystwo ubezpieczeń reprezentuje dzwoniący i niezwłocznie przekaż informację o takim zdarzeniu, poprzez opcje kontaktu udostępnione na stronie internetowej tego zakładu ubezpieczeń,
- o ile dzwoniący poda, że jest przedstawicielem ERGO Hestii – przekaż nam tę informację poprzez formularz: https://www.ergohestia.pl/chce-zlozyc-reklamacje-odwolanie/, a my zweryfikujemy dzwoniącego i skontaktujemy się z Tobą.
Materiał marketingowy Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń ERGO Hestia SA.